Saturday, December 3, 2011

Tenuk Bermain Ombak


Bismillah


Tahu tak sekarang ni apa pun yang kita buat, berkenaan dengan teknologi, semuanya melibatkan jari. Dari fon Nokia 3310 sampai zaman touch screen, semuanya guna jari.

Bayangkan bila korang adalah Mulan Jameelah.
Berapa ribu perkataan nak ditaip dalam masa sehari?


Heyy heyy cik ungu. Kamu cuma part timer kat sini. Tak payah nak Mulan Jameelah sangatlahh~


Baik.
Sedar diri.


Berbalik pada isu jari tadi.
Aku rasa, jari adalah antara anggota badan paling kuat berkerja. 


Jarilah yang korek hidung, jari jugalah yang masuk mulut. Hmm... Masin.
Penat taip mesej kat fon, kena taip entry kat blog pulak. Blogwalk pun perlu jari. Guna mouse laptop pun harus klik-klik guna jari juga. Makan guna jari.Syampu rambut. Main piano.


Ecehh.. Hebat nak mampus sangat ke main piano.
Main Kastenet pun tempo lari. Ada hatii...


Aku sangat kesian dengan jari-jari ni semua. Aku dah berazam taknak susahkan jari aku lagi.
Sebab tu lah sekarang aku taip entri ni guna siku.


Haaa...tak percaya,kann??


Bodoh.



*** Memang tajuk entri takde kene mengene dengan isi. Pastu kau nak buat apa?
       Nak pukul aku? Hakedush!

10 comments:

Dkna Abza said...

hahahaaa..memang tak de kaitan...

Anonymous said...

lawakk.. langsung takde kaitan, *excited bace*

amrlaqm said...

di sini, saya ingin menyatakan betapa bangganya saya memiliki seorang rakan blogger yang menaip entri dengan menggunakan siku..
syabas cik ungu syabas~
HAHAHA

Nurrul Hazieqah said...

tAIP EBTRI PUN GUNA JARI JEMARI KAN ? :) heheh

cik ungu said...

adylia :

padan muke kena tipu

cik ungu said...

yaya :

padan muka kene tipu

cik ungu said...

aqiim :

padan muka kena tipu

cik ungu said...

Nurul :

haa anda je tak kena tipu.

amrlaqm said...

cik ungu


perlu ke ulang ayat yang sma utk 3 org?
knpa x buat skali je... -,-

cik ungu said...

aqiim :

Sebab malas nak fikir ayat banyak2.
rasanya semuanya sesuai.

hahaha.
keji kann..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...