Tuesday, December 20, 2011

Keling dan Tamil

Ada sorang adik kepada kawan aku post status kat facebook. Ayat dia lebih kurang macam ni :



"Keling betul la timeline Facebook ni"


Then aku tegur dia dengan sepenuh hati, tak elok cakap keling kat public sebab orang india sensitive. Bunyinya macam nak kata kaum india tu teruk sampai dijadikan bahan ukuran. Itu perkauman namanya. Tapi walaupun dia budak yang baru nak amik PMR, dia agak matang kalau nak dibandingkan dengan budak facebook yang lain. So dia terima nasihat aku tu tanpa banyak songeh.


And then tadi aku buka facebook. Aku scroll satu news feed sebab bosan. Aku nampak status dia. Aku baru baca status baru dia tu sekejap:




"Tamil betul kau Shamila. Berani kau hack facebook aku ye"






Aku yakin yang sebenarnya dia langsung tak faham apa yang aku cuba sampaikan.

  

14 comments:

amrlaqm said...

kalau sebut tamil,kurang kasarnya..
kalau k****g tu kasar sangat,,

El said...

aku rasa kau pun tak faham jugak ni aqim. haha. ok aku dah ubah sikit ayat aku.


yang penting mana boleh samakan benda teruk tu dengan kaum india. tak kira la sebut keling ke tamil. faham x ni?

syafiqa said...

haha sebab dia kecik lagi gamaknya
susah utk mengerti
haha

amrlaqm said...

aku nak tido..
okbaiii
hahahaha

FarHANa aZwA said...

mmg mangkok bdk tuh hahaha

iAmCekbolat said...

hahahaa.. tak paham bahasa Melayu -,-"
die pham bhase Tamil kot? oyehhh..

El said...

syafiqa: biasalah still budak lagi

El said...
This comment has been removed by the author.
El said...

farhana and cekbolat: tak baik cakap camtu. dia budak lagi. biasalah tu...lagipun akak dia lawa beb. kalau akak dia baca komen korang tak ke musnah impian aku nak berumahtangga dengan beliau?

Saddila said...

hahahhaa bongok !

nine said...

ce sebut paria? eh cabai mulut aku skang!

amrlaqm said...

peah lagi ganas!
hahaha

Abu Bagi said...

tak patut tak patut...

Nalisa Syahira said...

ahha , okay lah tu , kalau lah dia sebut h*ndu ? hihih .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...