Friday, December 16, 2011

Mulan Jameelah Kecik Hati


Bismillah


Harini mood aku tak baik.

Teringin jugak nak buat entri caci-maki-carut-terajang-ketuk-kepala-ludah-pelempang.
Tapi entah.
Tak boleh nak tulis.


Aku tercari-cari jugak lirik lagu yang mengandungi unsur-unsur di atas.
Boleh la aku nyanyi kuat-kuat sampai roomate junior aku ni bunuh diri.
Atau at least, telinga berdarah.

Tapi..
Ah tak mungkinlah jadi macamtu.

Sebab aku kan Mulan Jameelah.
Gila apa suara aku boleh bikin telinga orang berdarah?
Tak ada logika langsung.


Aku jadi teringat kisah haritu.


Saudara aku datang rumah.
Tingkat bawah tu penuh dengan orang.
Lelaki, perempuan, budak-budak, bayi.
Bising sampai ke atas.
Nasib baik bayi tu tak menangis.

Aku kurang suka dengan suasana yang terlalu bising.
Jadi aku lebih suka duduk dalam bilik.

Dalam bilik, aku buat kerja sendiri.
Buat assignment. Main internet.

Aku menyanyi sorang-sorang.

Dan lepas je aku menyanyi,
aku dengar suara bayi menangis.




Anak siapa yang dah lama sangat hidup tu..?




4 comments:

Aqiim said...

nampak sgt suara x sedap..
hahahaha

cik ungu said...

aqiim :

alah..budak kecik..
tak reti menghayati lagi tuu..

Saddila said...

ape la kak ungu ni . jangan salahkan budak tu . salah kan diri sendiri . ekekeke .

cik ungu said...

saddila :

akak yakin mereka sabotaj akak.
tidakk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...