Tuesday, December 13, 2011

abang tanya adik jawab : hitam putih

pat pat siku lipat, siapa terer jawab cepat!
teka teki teka tekuk, siapa taktau dia memang mangkuk!
sorong papan tarik papan, buah keranji dalam perahu, suruh makan korang makan, suruh jawab korang tak tahu.


  pergi ke kedai membeli cengkih,
cengkih dibeli 50 sen satu,
sekejap hitam sekejap putih,
  kalau anda terer apakah itu?


ha teka lah teka lah!


takda kena mengena.

8 comments:

cik ungu said...

versi aku, hitam-putih-hitam-putih-hilang.

adakah sama?

hmm..
aku modified jawapan aku.

tapir golek-golek.

Aqiim said...

jawapan tu betul!


tapi....
bukan itu yang sy nak..
maaf, jwpan anda x diterima,,.
HAHAHA

Niki Razali said...

Hah! Kalau bukan tapir, penguin la kot.

penguin bergolek2.

cik ungu said...

papan dam aji golek2.

kuda belang golek2.


sewels!

Aqiim said...

niki


ha nie yg aku nak!
penguin!
tahniah niki.. haha

Aqiim said...

cik ungu


papan dam aji golek2?!
HAHAHA
dah lah cik ungu..
niki dah jawab dh jwpannya.. :P

Niki Razali said...

aqiim:

ape beza nye?

tapir pun hitam putih jugak.
zebra pun hitam pitih
cbe cite sikit


cik ungu:

bertabahlah nokk.
jgn bg jwpn byk sgt..hahaha

Aqiim said...

niki


sebab masa aku taip soalan nie, dlam kepala hotak aku nie memang terbayang jwapannya penguin je..

x teringat pulak ada lagi binatang lain yg kaler hitam putih, tmsuklah papan dam aji.. -__-'

ahh aku x kira. jwapannya penguin, muktamad!

cik ungu, boleh cuba lain kali ye.. jgn sedih2.. nah eskrem!
HAHAHA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...