Sunday, December 18, 2011

Ahad yang tragis dan tangkap leleh

Kau tahu kucing kesayangan aku mati terkangkang tadi? Tak tahu sebab apa, aku angkat dia dah keras semacam.  Ohh aku sayang gila ohh kat dia. Negro nama diberi di atas kehitaman warnanya. Tiap kali aku amik gambar dia, aku tak nampak mata dia sebab dia kaler hitam sangat.

Aku korek tanah untuk tanam dia sampai lenguh tangan, ditengah panas terik mentari. Dengan air mata, hingus leleh sikit-sikit, percayalah aku lebih sayang kucing dari pakwe, kalau la ada kan pakwe tu kannn.

Dengan keputusan asrama aku mengecewakan, tak dapat. Aku nak merempat mana wei? Memang tangkap leleh la kan. Aku menangis ni. Tolonglah sedekahkan sikit air mata lagi. Mak, nak nenen. Eh silap!

p/s : Aku baru bela negro tu tak sampai sebulan.

Aku tunggu kau kat sana tau Negro, sayang kau!

8 comments:

Aqiim said...

jap, apsal dia mati terkangkang?
aku rasa dia kena........
kot lah..
tapi, ada ke kes macam tu berlaku dalam kalangan masyarakat kucing?


HAHAHAHA

Peah Glemer said...

dia sakit derr, asyik asma jek hahah

El said...

kalau lah kucing tu boleh hidup balik...


apa aku cakap ni?

Niki Razali said...

kucing aku bru 2 minggu bela, tup2 hilang pun aku dah rse sedey, ni kan pulak ko yg sebulan..

xpe, kucing bukan sekor. pergi crik lain..

a r i l said...

huhu...kucing kt umah da ade berpuluh ekor da..asek beranak je..xlarat bela..haha..hari2 mau makan

Peah Glemer said...

El

kau nak ubati kesedihan aku ke? HAHA perasannya aku

Peah Glemer said...

Niki Razali

dia istimewa, nak carik lain tu cam payah sikit

Peah Glemer said...

a r i l

bagi aku satu? HAHA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...