Tuesday, December 27, 2011

Apa yang perempuan perlu balas sebenarnya

Terus terang lelaki juga sejenis kaum yang mudah tacink, fikir yang bukan-bukan dan mudah bagi tanggapan negative serta minus one. So diharap kaum perempuan tidak mereply jawapan bukan-bukan untuk mengelakkan dari dikeji orang kerana orang takkan keji anda kalau anda tak buat perkara keji, adapun berkata benar itu bukanlah perkara keji maka kejilah orang yang berkata tidak benar itu.

So tanpa melengah-lengahkan masa dan melenguhkan jari jemari yang pantas berjoget Kpop diatas keyboard ni, aku nak senaraikan perkara yang tak patut dijawab, perlu dijawab, dan jawapan ekstrem dari kaum perempuan. Sila take note.



Bila nak reject lelaki yang ajak couple:

Donts: Sorrylah, saya belum bersedia...

Do:  Sorry, saya tak suka awak.

Extreme: Boleh blah.




Bila nak bagitau yang korang ada boipren:

Donts: Sorry lah, awak dah terlambat. Sebab saya dah ada yang punya. Mungkin kalau awak datang lebih awal....

Do: Sorry. Saya dah ada boyfriend.

Extreme: Hello~ Saya dah berpunya ok. Nama dia Rozmey. Dahlah kaya, hensem, bergaya. Awak apa ada? Meggi pun pinjam kawan...heh!





Bila nak reject orang yang ajak date:

Donts: Sorry k. Saya ada hal la petang ni.

Do: Saya tak nak.

Extreme: Pergi mampos.




Bila lelaki yang korang tak minat merajuk sebab korang tak reply sms:

Donts: Sorrylah, tak perasan ada mesej tadi.

Do: Saya tak suka main mesej dengan awak.

Extreme: Topup aku bapak kau ke bayar?




Bila korang merajuk tapi boipren tak tahu sebab apa:

Donts: Tak ada apa-apa lah.

Do: Kenapa awak habiskan roti canai saya tadi!

Extreme: Saya mengada-ngada je ni. Tampar je saya lapan kali, lepas tu ok la.





Bila orang tanya korang ni pompuan betul ke pondan:

Donts: Cuba teka?

Do: Nah tengok ni.   (Tunjuk IC dengan surat beranak)

Extreme: Nah tengok ni.   (Angkat kain)







Jangan marah.... :D

13 comments:

amrlaqm said...

angkat kain tu mmg extreme!
haha

iAmCekbolat said...

angkat kain tu gua KIV..
yg lain pkai extrmeee kan.. kahkahkah

Zaza said...

hahahahahha. menarik3

cik ungu said...

muahahahhaah!!!


ok ini kelakar.
komfem putus sahabat dunia akhirat.

El said...

aqiim: ekstrem2 jugak...jangan try pulak. haha

El said...

cekbolat: KIV tu apa? adik beradik HIV kah?

El said...

zaza: menolak menolak...

El said...

cik ungu: oh maknanya yang entry orang sebelum ni tak pernah lawak la? cis cis cis..

Unknown said...

hahaha bab pondan tu klaka

cik ungu said...

eh entri aku lawak eh?

penat je aku menjawab dengan sungguh serius sambil berkerut2 dan mengambil kira segala aspek. sambil ikat kain kat kepala, demi kau el! demi kau!


haa tengok tu aku dah emo.



*btw aku da lama nak tanya. aphal byk komen takleh keluar ni?

El said...

banyak komen takleh kuar? kat blog ni ke blog aku? blog ni xde masalah rsnya

Cik Yuyu said...

wahhahah..suke gle yang ni.aku slalu buat yang donts. konon nk jaga hati orang. kui2

El said...

dah agak dah. lepas ni try guna cara extreme pulak k

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...