Wednesday, February 8, 2012

Apa mangkuk lain tengah buat

Lately aku rasa macam aku je satu-satunya manusia yang banyak masa terluang dikalangan penulis-penulis terbilang dalam blog ni. Aku belum tengok lagi kehebatan kawan baru Abdol dalam blog ni. Dia banyak merapu dalam blog dia je sekarang ni, dalam blog ni belum lagi. By the way, sementara blog ni tengah senyap and tak ada writer yang nak berhempas pulas menyumbang keringat aku nak mengumpat sikit diorang.


Ramai orang tak tahu bahawasanya aku ada sixth sense. Bukan yang nyanyi lagu 'Tanpa' dan 'Tak bisa memilihmu' (Bestnya lagu tu. Lama tak dengar.) sixth sense aku adalah bakat mempunyai daya intuisi atau naluri yang tepat. Aku boleh teka korang yang baca ni tengah pakai baju kaler hijau dengan spender warna coklat. Kalau tak betul pergi tukar sekarang. Haha


'Ayah, aiman dah tercirit....'

So, disebabkan bakat tersembunyi still tersemat dalam sanubari aku ni, aku nak teka apa yang diorang semua tengah buat malam-malam pukul 12 ni.


Cik Ungu: Kat blog dia senyap hari ni, kat twitter tadi ada, then dah senyap balik. So aku ramalkan dia dah bertolak pergi Hong Kong. Pagi esok dia ada konsert tour Mulan Jameelah kat Hong Kong untuk promote album terbarunya, 'Kekasih gelapku dari Zimbabwe' . Then lusa dia singgah Bangladesh, Nepal, and then U turn pergi Korea untuk buat konsert bertemakan K-Pop. Konsert ni bakal dijayakan bersama artis Korea 2PM, 3PM, 4PM, 5PM, 6PM dan seterusnya sampailah 12AM.
Macam nilah busy hidup artis.


Amirul Aqiim: Tengah hari tadi dia ada bagi pantun dua kerat guna facebook page MTYB. Then lepas tu dia senyap. Sampailah ke malam ni. So aku buat kesimpulan yang dia dah pun diculik. Mungkin penculik tu salah orang, ingatkan Aqiim ni Prince William. Hensem tak ingat. Then baru penculik tu ingat yang Prince William tak naik motor Ex5. So maybe penculik tu tengah pertimbangkan untuk melepaskan balik Aqiim. Tapi disebabkan lokasi penculikan tu kat Gua Musang Kelantan, mungkin ambil masa 10 jam sebelum Aqiim sampai kerumah. Yelah, dahlah kena sorok dalam gua, lepas tu kat luar gua tu banyak musang pulak. Kalau ada Megan Fox takpe jugak.


Niki Razali: Semalam dia kata dia tengah dalam proses menulis komik. Difaham kan pasal lawan-lawan, gaduh-gaduh, manusia ada superpower dan sebagainya. Aku suruh dia tulis sequel Ombak Rindu, tapi katanya dia lebih rela telan kepala keretapi dari menulis cerita jiwang. Untuk mendapatkan ilham, aku yakin sekarang Niki tengah bertapa kat air terjun telaga tujuh kat Langkawi. Katanya bagi menyerap aura-aura dan chakura dari alam semulajadi. Aku andaikan juga sekarang dia tengah berlatih kung fu untuk menjiwai watak cerita gaduh-gaduhnya. Tajuk cerita itu aku yakin tak lari dari ' Woi! Lu mau mampos?'. Tajuk tu sebati betul dengan jiwa hardcore Niki.


Peah: Aku yakin Peah still terasa pasal aku samakan dia dengan roti bun dulu. So, disebabkan dendam yang belum terlunas, maybe sekarang dia tengah berhempas pulas belajar buat roti. Aku dengar dari jiran sebelah rumah Peah yang baru-baru ni dia Peah dah beli lapan belas buku resipi guna baucer buku 1 Malaysia. Antara roti yang Peah dah master sekarang adalah roti canai kuah dal sambal lebih. Semua jenis roti mencapai kejayaan kecuali roti bun saja. Walaupun roti tisu Peah rasanya tak ubah macam tisu Cleanex tapi boleh dikira semua jenis roti Peah dah berjaya buat selain roti bun. Apakah dendam roti bun pada Peah? Aku yakin sekarang Peah tengah makan roti bun berinti kacang sebagai sumber inspirasi.


Abdol: Dah tido. Itu je. Tak payah aku penat  taip panjang-panjang. Kah kah.





p/s: Citer pasal si Tompok tu esok kalau rajin aku sambung. Kalau lah.....haha.

9 comments:

cik ungu said...

untuk menambahkan impak kesenyapan aku,
harini aku dah check in uni.

esok start clas.

maknanya aku akan buat2 bz untuk tempoh 4 bulan.

selamat kembali ke sekolah.

El said...

itu baru artis namanya

CallMe-NW said...

dlm ramai2 aku percaya part abdol sahaja...ahahaha

nine said...

kau kan el, aku sumbat kau dengan roti kang, ehhhh

Anonymous said...

yela2.. nak tulis entry la ni..

El said...

wawa: itu lah yg paling tipu sekali

El said...

peah: sabar2 bazir roti

amrlaqm said...

ok sekarang aku nak tanya,,
aiman tu siapa?
dan macam mana dia boleh tercirit pulak kat situ?

El said...

itu pelakon The Sixth Sense. masa ni dialog dia sepatutnya kata ' Dad, I see ghost'

peh nostalgic cerita ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...