Monday, February 20, 2012

CerpenMangkuk : Pak Seman & Ayam KFC

Pada tahun 1980, di sebuah kampung, terdapat seorang pemuda yang bernama Ramli hidup berseorangan. Hidupnya sebatang kara. Kedua ibu bapanya sudah meninggal dunia dan adik beradiknya juga telah meninggal dunia. Di sebelah rumah Ramli, terdapat sebuah keluarga yang hidup bahagia. Mereka sering bergelak tawa bersama-sama. Hal itu lantas membuatkan Ramli sentiasa berasa cemburu dengan mereka.

Pada suatu hari, Pak Seman Ngokngek, iaitu jiran Ramli, telah datang ke rumah Ramli untuk menghantar makanan yang dimasak oleh isterinya. Pak Seman mengetuk pintu rumah Ramli berkali-kali, namun tiada jawapan. Kemudian Pak Seman menjerit-jerit memanggil nama Ramli, namun masih juga tiada jawapan.

Akhirnya Pak Seman mengambil keputusan untuk menceroboh masuk ke dalam rumah Ramli. Pak Seman sedaya upaya cuba untuk memanjat tingkap rumah Ramli sedangkan pintu rumah tersebut terbuka luas. Pak Seman sengaja berbuat begitu kerana ingin menonjolkan efek dramatik.

Setelah bersusah payah memanjat, akhirnya Pak Seman berjaya masuk ke dalam rumah Ramli. setelah beliau masuk, beliau dapati rumah tersebut kosong tanpa sebarang perabot. Habuk pun tiada. Pak Seman mula berasa sesuatu perasaan yang aneh. Tiba-tiba, Pak Seman terdengar satu suara menegurnya, "pak seman oiii, buat apa kat situ? saya ada kat dapur nie ha!". Pak Seman segera menuju ke dapur dan sebaik sahaja beliau tiba di dapur, beliau melihat Ramli sedang makan kfc. Pak Seman lantas meminta sedikit, "wehh Ramli, meh lah sikit ayam tuuuuuu..". Ramli dengan pantas menjawab, "ayam dah habis lah pakcik..". Pak Seman membalas lagi, "what?!". Sejurus selepas itu, Pak Seman terus meluru ke arah Ramli dan menumbuk perut Ramli sebelum menendangnya.

Kes masih dalam siasatan lanjut dan hasil siasatan akan dimaklum oleh pihak polis dalam masa terdekat.





-TAMAT-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...