Saturday, May 26, 2012

apa masalah hang?!

Cuti semester sudah bermula. Atan berasa sangat gembira. Dengan segera dia pulang ke rumah sewanya dan terus memasukkan semua pakaiannya ke dalam beg dan kemudiannya terus ke lapangan terbang untuk melihat kapal terbang berlepas. Cuti semester kali ini, Atan berhasrat untuk pulang ke kampung hanya dengan berjalan kaki sahaja. Exercise katanya.

Nak dijadikan cerita, akhirnya Atan berjaya juga sampai ke kampung halamannya setelah penat berjalan kaki dalam masa seminggu. Sampai di kampung beliau, Atan bertemu dengan Pak Abu. Lalu Atan menegur Pak Abu, "hai pak abu! long time no see! apa kabor?". Pak Abu merenung Atan dan kemudian menjawab, "apa masalah hang?!". Atan terkejut lalu meneruskan perjalanannya.

Atan berjalan lagi. Kemudian tekaknya terasa haus. Lalu dia berhenti di kedai makan Mak Leha. Atan memesan segelas air, "mak leha, bagi saya tongkat ali ais satuuuu!". Mak Leha kemudiannya datang kepada Atan dan merenung Atan dan berkata, "apa masalah hang?!". Atan terkejut lagi. Lalu Atan terus blah dari kedai tersebut.

Atan meneruskan perjalannya. Kemudian dia terlihat sekumpulan budak sedang bemain bola di padang. Atan menegur mereka, "oi budak-budak! aku nak main boleh tak?". Kesemua budak yang sedang bermain bola itu kemudiannya merenung Atan dan serentak berkata, "apa masalah hang?!". Kali ini Atan mula berang. Dia meneruskan perjalanannya.

Semasa dia sedang berjalan sambil marah, Atan terjumpa dengan Siti, gadis ayu yang menjadi pujaan hati Atan. Belum sempat Atan menegur, Siti berkata, "apa masalah hang?!". Serentak dengan itu Atan terus berlari tanpa henti dan akhirnya dia sampai ke rumah. Sampai di halaman rumah, jiran Atan menegurnya, "hai Atan, baru balik ke?". Atan berasa sangat gembira lalu menjawab, "hai makcik, ye saya baru sampai ni. hehe. makcik apa kabor?". Makcik itu kemudiannya merenung Atan dan berkata,

"apa masalah hang?!"

12 comments:

El said...

so, apa masalah hang?

syafiqa said...

apa masalah hang?

amrlaqm said...

apa masalah hang?

Raden said...

org tanye tu...jwb lah..amende masalahnye weii??

amrlaqm said...

masalah apa?
apa masalah hang?

si robot comel said...

apa masalah ang?apa masalah ang?

amrlaqm said...

apa masalah hang madi?

Dua Qurun said...

Smua org kena rasuk ke?

=00=!

amrlaqm said...

apa masalah hang atan?

Dua Qurun said...

bnyk masalah aku kim....ko bleh setelkan ke?haha

amrlaqm said...

bagitau je.
apa masalah hang?

Epal merah said...

stress aku bce entry ni..
ape masalah hang haa??
hahaha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...