Monday, May 7, 2012

Legenda Sahrom Umar





Telah munculnya seorang pemain piano yang hebat yang menggegarkan industri tanahair.Kehebatannya bermain piano memang tak dapat ditandingi dengan sesiapa pun termaksuklah Lin Dan,Lim Tat (tokey kedai stokin),Pak Bakar,Rahim Maarof,Zubir (entah.aku tak kenal),Abang Supir dan lain-lainnya.


Sahrom Umar,satu nama yang indah.Satu nama yang indah bagi sesiapa yang buta seni.Mukanya sangat kacak.Kalau nak dibandingkan dengan Justin Timberlake,komfem Justin Timberlake menang.Sahrom Umar nih biase-biase jer bagi aku.Tapi kehebatannya bermain piano tak mampu ditandingi oleh sesiapa pun.Dia telah mencipta berjuta-juta lagu.Tapi sumer tak sedap.Cuma satu lagu jer yang hot,lagu winter sonata.



Mendengar cerita masyarakat tempatan,Sahrom Umar merupakan seorang yang genius.Walaupun Matematik dia dapat “D” disekolah rendah,tapi masyarakat setempat menganggap Sahrom Ali genius.Aku pun taktau apsal.Mungkin sebab kepala dia besar kut?.Entahlah…



Sahrom Umar jugak dikatakan sering menerima jemputan untuk bermain piano untuk konsert-konsert besar.Dari situlah populariti namanya mula meningkat naik.Satu masa dia mengambil keputusan untuk berhenti daripada menjadi pemain piano.


Namun pada suatu hari,Sahrom Umar menerima jemputan khas.Dia diberi peluang berkolaborasi untuk konsert okestra.Sahrom Umar sangat terkejut dengan jemputan itu.Bukan mudah untuknya menerimanya.Dan bukan mudah juga untuk dia menolak.




Akhirnya dia mengambil keputusan untuk menerimanya.Tapi itu untuk kali terakhir.Itu janjinya.




Untuk konsert okestra itu,dia berlatih dengan bersungguh-sungguh bagi memberikan yang terbaik.Setiap hari dia berlatih tanpa henti untuk memastikan konsert terakhirnya itu berjalan lancar.Dari airmukanya Nampak dia bersungguh-sungguh,tapi sehari sebelum konsert bersama okestra berlangsung,tangannya…..



Putus!

Ya putus,bukan patah.Putus disebabkan main piano tanpa henti.




Sahrom Umar amat buntu.Esok dia harus perfom,tapi tangan dia putus pulak!.Puas dia mencari idea yang boleh membantunya,tapi takde.Akhirnya dia menemui blog ini.Dia mintak pendapat El melalui fesbuk,tapi El malu.Aku tak tau apsal El malu.Nak suh Aqim bagi pendapat,dia tak online pulak.Malin pulak,tengah takde idea.Ungu pun samer.


Niki?
Niki gi kedai beli betik.Aku tak suka betik(tetibe).

Ubi ngan Abang Sudin pun sangat bizi mencukur hidung.


Akhirnya dia mintak pendapat aku,dan aku kongsi idea bernas yang keluar dari otak aku.Katanya dia akan menerima apa sahaja pendapat aku.Sebab aku orang yang terakhir yang dia percaya.Jadik,aku gunakan kepercayaan dia pada aku dengan sebaik-baiknya.Aku takkan mengkhianati kepercayaan orang lain terhadap aku....





-the end-

4 comments:

El said...

hahahaha.. xde jawapan lain ke kau nak jawabkan untuk aku?

Encik Atan said...

bhaha....sori el aku terpakse...haha

ppgusi said...

lama nda masuk sini...
tahniah group mangkuk hayun, penambahan sorank lagi y mmg superduper mangkuk..

piano putus tangan? sengal jak baca. congratz buat aku sengal.

Encik Atan said...

ppgusi



akhirnyer engko sengal jugak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...