Monday, April 30, 2012

Kisah Yang Tak Kelakar Antara Eton Dan Adiknya




Eton merupakan wanita paling cantik didunia.Tapi sayang,Oleh kerana dia merasakan dirinya sangat cantik,dia mula sombong.Memang aku akui Eton sangat cantik.Walaupun aku tak penah tengok lagi muka dia,tapi aku dapat rase dia tu chantek.




Eton sangat benci dengan adiknya,Midah.Midah jugak sangat cantik macam kakaknya tapi,kakaknya itu tak dapat menerima kecantikkan adiknya itu.Suatu hari Eton menyaon adiknya yang ketika itu baru pulang dari kebun secara tiba-tiba."Hoi Midah! Kau jangan berani-berani nak ngurat Abang Supir!"



Midah tercengang didepan pintu.Dia kebingungan.Entah setan ape yang merasuk kakaknya tengahhari itu.Dia menafikan yang kakaknya ada membela saka.Tak Mungkin!.Kerana baru malam tadi dia menonton 'Sucker Punch' bersama kakaknya itu.Semakin bangang dia dibuatnya.Dia cuba menampar kakaknya sekuat hati secara imaginasi.Tapi sayangnya,imaginasinya tak berapa real(HD)dan tak berapa puas macam dia tengok kat tibi Bravia.



Dengan muka yang bangang Midah menjawab "Sebenarnyer...Abang Supir tuh suami saya!kami dah kawin 4tahun yang lalu.."

(muka berlagak sambil angkat-angkat kening.)

Eton sangat marah.Dengan statement adiknya itu.Dia tidak dapat menerima bahawa Abang Supir sudah berkahwin dengan adiknya.Ditambah pulak muka adiknya itu seakan-akan mahu diusap dengan tapak kaki kanannya.



(korek hidung laju-laju)

Kau ingat muka kau cantik ke Midah?

Eton bersuara lantang.



Midah menjawab "mestilah cantik!kalau tak,takdelah Abang Supir tergila-gilakan saya..."



~keadaan jadi tegang~



Hey!muka engkau tuh dahlah macam atromen.Halkum ko tuh besar tembikai tau tak!.Lubang hidung pulak besar baldi,bibir dah lar besar! macam tasik kenyir!sebab bibir engkau lar rumah kita banyak nyamuk!bibir engkau tuh sebenarnyer kawasan pembiakkan jentik-jentik!"

Marah Eton dengan ikhlas sambil pandang spray nyamuk.



Eton berlari menuju kebilik tidurnya tanpa tujuan.Dia meninggalkan Adiknya dengan rase puas hati dengan makian berkualiti yang dilancarkan.



Adiknya berdiri kaku depan pintu sampai malam.Aku pun taktau ape dia buat.



Pada keesokan harinya



Eton menjerit.Mukanya ditumbuhi bulu.Entah dari maner datangnya bulu tuh,Eton sendiri pun tak tau.Aku lagi lar taktau.Korang?



Eton menuju kebilik adiknyer dengan tergesa-gesa.Tapi sayang,bilik Midah berkunci.Eton merayu-rayu memohon ampun dari adiknya didepan pintu bilik adiknya itu.Tapi penantian itu tak lame,selang beberapa minggu,pintu bilik Midah pun terbukak....



Tiba-tiba Eton muntah.




Rupa-rupanya....





Muka Midah pun berbulu jugak!


-the end-


Pengajaran yang dapat kita ambik :

Kapak adelah sebaik-baik pencukur.


4 comments:

Chikova_Airashii said...

cerite ni sgt membine, arghh =.='

El said...

aku hanya tersenyum. takpe. cuba lagi atan...haha

Encik Atan said...

chikova Airashi


tau...berape ramai dah kena....

Encik Atan said...

el


jgn ktawekn aku el....haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...