Saturday, April 26, 2014

Sembang gebang

Siapa masa kecik-kecik dulu suka debat dengan kawan, ayah siapa lebih power.

Contohnya, Amran bercerita ayahnya hebat sebab setiap pagi ayahnya bangun pagi terus angkat dumble 50kg, atau masakkan sarapan untuk family dan anything else. Aku pula lawan.
"Ayah aku setiap pagi breakfast makan telur mentah lepas tu makan api. Sambil pergi kerja, dia masak telur dadar dalam perut dia"

Itu contoh.

Well, 20 tahun lagi, assuming aku dah ada anak berumur 10 tahun dan dia suka cakap gebang macam ayahnya, aku nak dia cerita kat member dia.

"Ayah aku dulu dalam poket dia paling banyak ada dua ringgit je. Beli megi pun pakai duit syiling.
Sekarang, sekali dia seluk kocek ada lima ribu. Kereta ada lima. Rumah ada tiga kat setiap negara atas peta dunia. Minggu depan dia nak beli helikopter baru sebab helikopter hari tu dia dah bagi hadiah kat Auntie Emma. "

"Auntie Emma siapa Amir?" soal rakan anak aku.

"Bekas bini Uncle Zi..."

Tak sempat beliau habiskan ayat, cikgu Matematik beliau yang muda, Cikgu Suraya masuk ke kelas. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...