Wednesday, August 1, 2012

Harian Mangkuktrolls: Komen terhadap logo Merdeka 2012


(Quotes dibawah adalah rekaan semata-mata)








Datuk Najib bin Abdul Razak

"Saya rasa logo ini menepati citarasa saya dan pada saya logo ini cukup sempurna untuk menggambarkan betapa Malaysia negara berjaya dengan transformasi dan gugusan 1 Malaysia yang ternyata berjaya. Usahlah dengar kata-kata pembangkang yang cemburu dengan logo ini. Mereka cakap je lebih, buat tak pandai. Sebagai rakyat Malaysia kita perlu sokong logo ni.
 Satu........Malaysia!!"


Parti Pembangkang

"Logo yang jelas menunjukkan agenda politik dan ini sangat-sangat memalukan negara. Dah lah buruk, anak saya yang darjah lima pun buat lagi cantik. Kalian jangan risau, kami akan buat perubahan. Jika kami menang pihanraya, logo Merdeka tahun depan kami buat 3D!"



A. Samad Said

"Beginikah nasib ibu pertiwiku, dijaja dengan suapan pemerintah yang haloba? Mana kebebasan dan kemerdekaan yang dilaungkan, dicanang-canang dari zaman hitam putih dahulu. Mana dia? Jika ini logo yang dikatakan merdeka, musnahlah, punahlah masa depan tanah airku, akibat dijajah dek pemerintah."



Ustadz Azhar Idrus

"Buat mende kisoh ngak pasal logo ni. Baik kita fikirkan sedaghe sedaghe kite dekat burma tu yang dizalimi. Pasal logo ni takde mende pung. Tak perlu nok tampor oghang yang buat logo ni. Tapi kalu agak-agak tak tahang ngak, buruk ngak sampa boleh memudaratkang, haruslah kite lempang je oghang tu."






Sumber - Bernama

   

         
      
      
    

5 comments:

Encik Atan said...

haha....bangkai!

El said...

mana bangkai? haha

♥Miss Yaanaako♥ said...

guwa suka ayat A.samad said dengan UAI kerlass kau.

El said...

kelas apa jah? kelas ekonomi ke bisnes? ke kelas memasak. eh

-meeSUPERGIRL- said...

punahhh .. punahhhh ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...